ŁADOWANIE
image description
WARSZTAT SPECJALISTY DS. PROMOCJI W URZĘDZIE W 2018 R.
Nowoczesne narzędzia promocji właściwe dla celów gminy i miasta



Zapisz się
image description
Prelegent: Rafał Guzowski

WARSZTAT SPECJALISTY DS. PROMOCJI W URZĘDZIE W 2018 R.

MWU

HARMONOGRAM SZKOLENIA

9:00 – 10:30

BLOK 1.

Strona WWW urzędu w 2018 r. – co musisz wiedzieć i co powinieneś zmienić oraz jakie rozwiązania warto rozważyć

  1. Jakim celom najczęściej służy strona WWW urzędu, a jakim powinna służyć;
  2. Dlaczego polskie urzędy obawiają się interaktywnych witryn;
  3. Jaki rodzaj ułatwień dla mieszkańca/ turysty/ inwestora/ obcokrajowca / niepełnosprawnego/ seniora warto wprowadzić na stronie WWW urzędu w 2018 r. (pakiet standardowych rozwiązań);
  4. Po co, za pomocą jakich narzędzi i czy w ogóle śledzić statystyki urzędowego serwisu;
  5. Przystosowanie serwisu WWW gminy do urządzeń mobilnych – czy to już konieczność;
  6. W jaki sposób redagować treści przystępne dla każdego użytkownika miejskich portali – obywatela, klienta, wyborcy;
  7. Gadżety, widgety i inne narzędzia służące do uatrakcyjnienia strony WWW miasta (wirtualne spacery itp.);
  8. Najczęściej popełniane błędy w urzędowych serwisach WWW – jak ich uniknąć.

10:30 – 10:45

PRZERWA

10:45 – 13:00

BLOK 2.

Obecność miasta na Facebooku – konieczność czy ekstrawagancja?

  1. Po co urzędowi Facebook;
  2. Jakie cele może realizować miejski fanpage i czy łączenie tych celów się opłaca;
  3. Jakie treści publikować na profilu miasta oraz w jaki sposób tworzyć przekaz do różnych grup odbiorców;
  4. Po co urzędowi fani i jak ich skutecznie gromadzić;
  5. Jak prowadzić „politykę sukcesu” na Facebooku;
  6. W jaki sposób urząd powinien rozmawiać z mieszkańcami, turystami i wyborcami w social mediach;
  7. Czy warto prowadzić otwartą politykę i zbierać opinie osób, które odwiedziły nasz profil;
  8. Bezpieczne tematy, czyli jak unikać internetowego hejtu i planować posty na miejskim fanpage’u (również w weekendy);
  9. Bezpłatne metody promocji urzędu, samorządu i regionu na Facebooku;
  10. Najczęściej popełniane błędy przez administratorów miejskich fanpage’ów.

BLOK 3.

Jak skutecznie komunikować się z mieszkańcami w 2018 r.

  1. Jak dostosować przekaz do grupy odbiorców i kontekstu sytuacyjnego wykorzystując różne kanały komunikacji – kiedy przekazywać informacje online, a kiedy drukować ulotkę; kiedy organizować spotkania otwarte dla mieszkańców i czy warto transmitować je na żywo w mediach społecznościowych;
  2. Z jakich narzędzi komunikacji najlepiej skorzystać w sytuacjach kryzysowych – jak ustanowić procedurę weryfikacji informacji, publikacji oraz zarządzać wrażliwymi danymi;
  3. Czy media społecznościowe rzeczywiście dominują, a materiały drukowane są coraz mniej atrakcyjne i popularne;
  4. Jak rozmawiać z mieszkańcami w roku wyborczym.

13:00 – 13:30

LUNCH

13:30 – 15:00

BLOK 4.

Intuicyjne aplikacje i bezpłatne programy, które ułatwią pracę wydziału promocji i wzmocnią przekaz

  1. Jak samodzielnie przygotować ładną grafikę – darmowe i proste narzędzia do tworzenia grafik (z przeznaczeniem do mediów społecznościowych i pod DTP);
  2. Skąd brać bezpłatne zdjęcia – rodzaje licencji na korzystanie z banków zdjęć;
  3. Gdzie szukać emotikonek – banki bezpłatnych ikon i infografik;
  4. Jak tworzyć proste landing page;
  5. Jak szybko i łatwo edytować filmy (darmowe aplikacje);
  6. Do czego służą gify i jak je zrobić;
  7. Zdjęcia w 360° na miejskim fanpage’u – jak je zrobić efektownie.

BLOK 5.

Poprawność w praktyce, czyli o czym należy pamiętać podejmując działania promocyjne?

  1. Nowelizacja RODO – wyzwanie dla miejskich wydziałów promocji w 2018 r. Jak przygotować się do nowych regulacji dot. ochrony danych osobowych;
  2. Co warto wiedzieć o prawie autorskim w 2018 r.;
  3. Narzędzia ochrony wizerunku w mediach społecznościowych w 2018 r.;
  4. Rodzaje licencji na wykorzystywanie treści i grafik z sieci;
  5. O czym należy pamiętać w kontekście obecności urzędu na Facebooku (zasady tworzenia regulaminów, zasady korzystania z płatnego konta reklamowego itp.).

15:00 – 15:20

PODSUMOWANIE

Szkolenia MWU